دستگیری عامل هتک حیثیت پزشک همدانی در فضای مجازی 

عامل هتک حیثیت به یک پزشک همدانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد شخصی با حساب اینستاگرامی خود، حرفه تخصصی مرا زیر سوال برده و با نشر اکاذیب، قصد تخریب منزلت اجتماعی بنده را دارد.

سرهنگ محمدباقر زارعی گفت: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اظهارات شاکی، مستندات جمع آوری شده و با بررسی‌های فنی و تخصصی پلیس، عامل این اقدام مجرمانه را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم را به پلیس فتا احضار کردند.

او گفت: پس از اقدامات صورت گرفته از سوی افسران این پلیس، متهم با توجه به ارائه مستندات ضمن اقرار به جرم، انگیزه خود را از این کار انتقام‌جویی به علت عدم رضایت از معالجه خود توسط شاکی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا همدان با بیان اینکه توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم است، گفت: انتشار یا به اشتراک‌گذاری کامنت‌های که به دیگر کاربران توهین و فحاشی می‌کند جرم تلقی می‌شود و این امر برای آن‌ها تبعات قانونی دارد.

زارعی گفت: رعایت اخلاق در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند در غیر اینصورت باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تأثیرگذار باشد.

این مقام انتظامی از مردم خواست در صورت مواجهه با این نوع موارد در جهت جلوگیری و مقابله با آن، موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

برچسب ها: دستگیر ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.